11 נקודות מפתח בניהול דפי אוהדים בציר הזמן

או… איך להתכונן ל 30 במרץ 2012, בלי לאבד את הראש!

  1. תצוגה מקדימה – ניתן לצפות בדף בתצוגה מקדימה, לערוך את תמונת הנושא, את תמונת הפרופיל ואת הרכיבים האחרים, עוד לפני שמקליקים על “פרסום הדף”.  חפשו את כפתור ה Preview בראש הדף.  לפני שמפרסמים את הדף, כדאי מאוד להכניס לכל הפחות תמונת נושא מובילה אחת, שתאפשר לגולשים להבין לאן הגיעו.  ה 30 במרץ מתקרב בצעדי ענק.  בתאריך זה כל דפי האוהדים יעברו באופן אוטומטי לפורמט ציר הזמן.  אין כל סיבה לחכות לתאריך, כדאי לנצל את הזמן שעוד נותר, על מנת לעצב את תמונת השער וללמוד את מאפייני הדף החדשים ואת הדרך לנהל את הדף, שונה בקצת מהדברים שהיינו מורגלים אליהם עד כה.
  2. תמונת השער – המידות לתמונת השער (תמונת הנושא) הן: רוחב 851 פיקסלים, גובה 315 פיקסלים.  אם מעלים תמונה קטנה ממידות אלו, התמונה תתרחב לגודל זה.  גודל התמונה המינימלי להעלאה כתמונת שער יהיה ברוחב 399 פיקסלים.  בכל פעם שאנו משנים את תמונת השער, הידיעה כמובן מתפרסמת בקיר החדשות של האוהדים של הדף.  אפשר בהחלט להשתמש בכך כמנוף שיווקי, בכל פעם שיש לנו דברים חדשים לספר, אפשר לפרסם אותם על הקיר באמצעים ויזואליים והתמונה החדשה תופץ הלאה.  שימו לב לחוקים ולתקנות השונות של מה מותר ומה אסור לפרסם בתמונה זו.  ישנה דרך מעניינת לקדם את התמונה בצירוף טקסט מניע לפעולה, איך עושים זאת? כאשר אתם משנים תמונת נושא, ישנו סטטוס חדש בקיר החדשות של דף האוהדים.  עכשיו, הסתירו את ההודעה, לא לפני שתקליקו על “שיתוף”, בשיתוף תוסיפו טקסט מניע לפעולה, והאוהדים ייחשפו לסטטוס זה.
  3. מה מותר ומה אסור בתמונת השער – אסור להכניס פרטי התקשרות – לא אימייל, לא כתובת אתר ולא טלפונים.  את פרטי ההתקשרות יש להכניס בקוביית ה”אודות”. אסור להכניס מבצעים על מוצרים ו/או שירותים, ואסור להכניס מלל המניע את הגולש לפעולה, כולל חיצים שמפנים ללחיצה על ה LIKE.  למידע מקיף אודות החוקים השונים של פייסבוק בציר הזמן לדפי אוהדים, הקליקו כאן.   
  4. תמונת הפרופיל – תמונת הפרופיל בציר הזמן הינה תמונה מרובעת.  היא מופיעה בגודל 125X125 פיקסלים בסטטוסים, או 150X150 פיקסלים בתחתית התמונה הראשית, אולם כשמעצבים אותה, יש להכין תמונה בגודל 180X180 פיקסלים במינימום.  ההמלצה של פייסבוק היא להשאיר את תמונת הפרופיל קבועה לאורך זמן, זו הדרך של האוהדים לזהות את המותג.  התמונה מופיעה לצד כל הסטטוסים ברחבי הפייסבוק, כל זמן שאנו מדברים בקול של דף האוהדים.
  5. דפי נחיתה (Landing Tabs) – אי אפשר להנחית את הגולשים החדשים בדף האוהדים, על דף נחיתה ייעודי, כפי שעשינו זאת עד כה (קראו את המאמר ה Like Gate  מחליף את ה Fan Gate), מה שחשוב מאוד לעשות הוא ליצור אייקונים שמושכים את תשומת לב הגולש, הקלקה עליהם תוביל לדפי נחיתה מותאמים אישית.   דפי הנחיתה הקודמים עדיין קיימים, ניתן למצוא אותם ב”קוביות הניווט” (ראו סרטון הדרכה על איך ניתן להחליפם בקלות).  גודל התמונה שיש ליצור עבור קוביות הניווט הוא: 111 פיקסלים רוחב, 73 פיקסלים גובה.
  6. כפתור ה LIKEכשהאוהדים לוחצים על “אהבתי” הכפתור נשאר עם הכיתוב, ולצידו מופיע הסימן “וי”.  החידוש הוא שהגולשים יכולים לבחור לסמן את הדף במועדפים וברשימת הדפים המעניינים (Interest list). מרבית הגולשים עדיין לא מכירים אופציה זו, כדאי מאוד ליידע את האוהדים בדף לאפשרות זו, כך הם יוכלו לקבל את העדכונים השוטפים אצלם בקיר.  כאשר אנו מסמנים דפים ברשימת הדפים המעניינים, אנחנו למעשה מודיעים לפייסבוק שהתוכן בדפים אלו מעניין אותנו ומגדילים את החשיפה של התכנים מהדפים המסומנים, אצלנו בקיר. רצוי להניע את האוהדים להוסיף את הדף לרשימה כלשהי, אפשר להמליץ להם על שם רשימה שמעיד על התכנים שאתם מתעתדים לספק בדף.
  7. הודעות אישיות – אוהדים יכולים עכשיו לפנות לבעלי הדפים בפנייה אישית, שלא על פני קיר החדשות.  זהו כלי פנטסטי לחיזוק הקשר בין המותג ללקוחות.  כדאי לעודד את האוהדים לשלוח הודעות פרטיות, במידה ויש להם בקשות אישיות מבעלי הדף.  ההודעות יכולות להיכנס ישירות לתיבת המייל של מנהלי הדף, במידה והגדירו זאת כך בהגדרות הפרטיות בפרופיל ובניהול הדף.
  8. אבני דרך – אפשר לחזור לציר הזמן ולבחור סטטוסים חשובים ולציין אותם כ’אבני דרך’ בעסקים.  כשמציינים אירועים הקשורים בפעילות העסקית כ’אבני דרך’, הם יוצגו בתאריך הנקוב ויקבלו חשיפה גבוהה יחסית בקיר החדשות של האוהדים, לחיזוק הקשר.  אפשר כמובן לציין גם אירועים היסטוריים, וכך מרחיבים למעשה את המידע על החברה / העסק, גם לתקופות טרם עידן הפייסבוק.  פייסבוק ימקמו את הידיעה המסומנת כ’אבן דרך’ בהתאמה לתאריך, אף שנכתבה עכשיו.
  9. מסננים בקיר החדשות – כיום קיימות 4 אפשרויות סינון בקיר החדשות: הודעות מסומנות כחשובות, הודעות שהוצגו על ידי דף האוהדים, הודעות שנכתבו על ידי אחרים ופעילות של החברים.  אין אפשרות כיום להציג בקיר החדשות סטטוסים של כולם.  ברירת המחדל עומדת על “הודעות חשובות” Highlights)).  כדי לשנות את ברירת המחדל, בכפתור “ניהול הדף” > “ערוך דף” > “ניהול הרשאות”.  קיימות 2 אפשרויות – או לא לתת לאף אחד לכתוב על הקיר או לאפשר לכולם.  ההמלצה היא להשאיר אפשרות זו פתוחה לכולם ולהיות רגישים לתכנים שכתובים בקיר.  ברגע שרואים תכנים לא הולמים, ניתן להסירם.
  10. להבליט מידע חשוב – סטטוסים שנכתבו על ידי הדף, יכולים לקבל דירוג חשיבות ויוצגו בראש הדף במשך 7 ימים.  כאשר יש לנו ידיעה חשובה, בהחלט כדאי לנעוץ אותה, אולם לא כדאי להשאירה למשך 7 ימים תמימים.  בזמן הפייסבוק, זה הרבה מאוד זמן וייתכן ויגרום למידע עדכני שמפורסם בדף שלא להיראות.  כמו כן, ניתן גם להציג את המידע ברוחב כפול, כך זה תופס יותר תשומת לב.  רצוי לעשות זאת כאשר יש מידע באמת חשוב שאנחנו לא רוצים שהאוהדים יפספסו.
  11. סטטוסים של גולשים בדף – פוסטים שמעלים האוהדים וגולשים אחרים בדף, מופיעים בצידו השמאלי של ציר הזמן, תחת הכותרת “פוסטים אחרונים של אחרים”.  אפשר לצפות בפוסטים אלו מבלי לצאת מהקיר, לחיצה על “פרסומים נוספים” או על “הצג הכל” מאפשרת צפייה בפוסטים השונים.

 

1 תגובה
  1. אודיל רוזנפלד
    אודיל רוזנפלד says:

    טל,
    תודה על המידע כאן, הוא מאוד ברור ויסודי.
    אני הולכת לעבוד על הדף שלי.

    אודיל

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.