איך לזהות הזדמנות עסקית מבלי ללכת לאיבוד
הזדמנות עסקית מאפשרת לך לממש את הצעד הבא בעסק, בטיימינג הנכון לך ובדרך שלך.
ולמה הכוונה? אפשרות פרסום למאה אלף איש נשמעת הזדמנות מדהימה אבל אם אחרי הפרסום, יצרו קשר לקוחות פוטנציאלים ולא תהיה לך את היכולת להגיב להם בצורה מתאימה, הרי שההזדמנות הזו הפכה עבורך לרועץ.
לכן הדרך לבחירת הזדמנות עסקית שתהיה טובה עבורך עוברת בתשובה לשלושת השאלות שנסקור אותן כאן במאמר
השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמך היא מהו הדבר הבא שצריך לעשות בעסק?
פרטתי עבורך 5 שלבים שחוזרים כל העת בניהול העסק, בחן עצמך מהו השלב שלך כעת ומהו הצעד הבא?.
- יצירת מוצר חדש מרעיון– כולל את הפיתוח של המוצר, יצירת התמחור המדויק לו שמתאים למוצר ולצרכים שלך כבעל עסק, בנית תוכנית עסקית להוצאתו לאור- צריך להתאים לאופי שלך כבעל העסק, אופי קהל היעד והתקציב.
- בנית השיווק המתאים בהתאם לאופי המוצר ולקהל היעד- מיתוג: לוגו, צבעים, גופן, אתר, דף עסקי. (בהתאם לתקציב ולצורך וכמובן ויש אפשרות ליצור זאת גם ב- diy)
- פרסום – מימוש כלי השיווק שבנינו בפלטפורמות פרסום שונות (אותן הגדרנו בתוכנית העסקית) דרכי פרסום יכולים להיות באונליין: רשתות חברתיות, אתרים שונים, קידום ממומן ועוד ואופליין- נטוורקינג, מקומונים ועיתונים, שלטי חוצות ספרי טלפונים, דוכני שיווק, טלמיטינג ועוד.
- מכירות – המטרה הסופית, אם זה אונליין באתר פרטי או אתרי מכירות שונים ואם כמובן פנים מול פנים. גם כאן חשוב למצוא את עזרי המכירות שמתאימים לך בתקציב ומתאימים לקהל היעד שלך. לעיתים נצרך לרכוש מידע איך לעשות את זה טוב יותר- יצירת שיחת מכירה שעובדת לך יותר, ניהול משא ומתן , פתרונות לאתגרים מנטאליים מול כסף ושפע ועוד.
- שימור לקוחות – ידוע שקל יותר לגרום ללקוחות עבר לשוב ולקנות. אז יצירת דרכים לשימור לקוחות ע”י מערכות לניהול לקוחות קיימות או עצמאיות.
בבואך לבחון את ההזדמנות העסקי הבאה שלך עליך לבחון באיזה אחד מ-5 השלבים הנך נמצא?
מה נדרש לבצע/ לשפר כדי להגדיל את היקף המכירות שלך?
השאלה השניה – מהו התקציב שלך?
סביר להניח שהוא מוגבל, בירור וכיבוד התקציב שלך יאפשר לך לייצר עסק יציב. כמעט כל דבר ניתן ניתן לממש בתקציב הקיים לך, לפעמים זה ידרוש יותר יצירתיות, יותר שיתופי פעולה, לפעמים זה יעלה בזמן יקר אבל זה אפשרי.
כמו כן כמעט תמיד תידרש לשאול את עצמך- מה נכון יותר לתקציב של העסק שלך, השקעת הזמן או שימוש באיש מקצוע.
והשאלה השלישית והלא פחות חשובה: מהי הדרך שלך?
הזדמנות לנטוורקינג מדהים יכולה להיות טובה מאוד לחבר שלך, אבל אם המפגש הישיר עם אנשים זרים פחות נעים לך וכתוצאה מכך קשה לך לספר על המוצר המדהים שלך, אז זו לא הזדמנות עבורך.
לכן בכל שלב שהעסק שלך נמצא בו, השאלה הזו צריכה להשאל- מהי הדרך שלי להתקדם בה.
עסק זה ענין אישי, הוא תלוי בך בעל.ת העסק, ההזדמנות הבאה חייבת להיות כזו שמתאימה למנטליות שלך ולאופי ניהול העסק שלך.
לסיכום הזדמנות עסקית יכולה להיות כל דבר שמאפשר לך לממש את הצעד הבא בעסק בתקציב שלך ובאופי העסקי שלך. הדיוק שלך כבעל.ת העסק חשוב מאין כמוהו בשביל שתוכל למצוא את אותה הזדמנות שתועיל לך.
רות זיו
יזמת מור אופשין- מרחב ההזדמנויות לעסק הקטן. מערכת שיודעת למצוא עבורך את ההזדמנויות שהעסק שלך צריך ובתקציב שלך.