5 כלים שכל עסק קטן צריך לשיווק עצמי
הדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר, בעיקר אם מדובר בעסק מתחרה בעל תקציבי שיווק גבוהים. אני בטוחה שיצא לכם להסתכל לא פעם על חומרי פרסום של המתחרים שלכם ולתהות כמה עלה להם לעשות עבודה כזו יפה, ולקוות שיום אחד גם לכם תהיה יכולת להשקיע קצת יותר בחומרי הפרסום שלכם.
אז אמנם לצערי אין לי יכולת להגדיל את תקציב הפרסום שלכם… אבל אני בהחלט יכולה לעזור לכם לחסוך כסף בעזרת מספר כלים חינמיים שניתן למצוא בקלות ברשת. הנה 5 כלים מדהימים שיכולים לשדרג את הנראות האינטרנטית שלכם בחינם
שיווק באמצעות דוא”ל
אימייל (דואר אלקטרוני) הינו דרך נהדרת לתקשר על הלקוחות שלכם ו/או הלקוחות הפונציאלים. אחרי הכל מדובר בדרך חינמית וישירה לפנות אליהם. עם כל זאת, הגבול בין שיווק נכון לספאם טהור הוא דק מאד ובקלות אפשר לגרום ללקוחות/לקוחות פוטנציאליים להסיר אתכם מרשימת התפוצה.
על מנת ליצור קמפיין דוא”ל מוצלח, עליכם למדוד את התוצאות שלכם באופן עקבי ולבחון כמה נמענים פתחו את הדוא”ל, האם הם לחצו על הלינקים וכמה דחיות קיבלתם. בנוסף מומלץ לערוך A/B טסטים לשורות הנושא (שני קמפיינים זהים עם שורת נושא שונה) על מנת לבחון את תגובת הקהל.
בשוק ישנם מערכות רבות המספקות את כל האפשרויות למדידת הצלחת הקמפיין, בעלויות חודשיות שונות. אחת מהן היא MailChimp מערכת מומלצת מאד המספקת חבילה חינמית לעד 2000 מנויים: http://mailchimp.com
מדיה חברתית
כיום בעידן הדיגיטאלי, כל עסק חייב לדאוג לנוכחות אינטרנטית חזקה. שימוש קבוע במדיה החברתית כחלק מהתכנית השיווקית שלכם לצד SEO (קידום אתרים) הוא כבר לא בגדר מותרות אלא חובה.
פייסבוק, טווטר, אינסטגרם, סנאפצ’ט, פינטרסט או לינקדן צריכים להיות חלק אינטגרלי משגרת היומיום של שיווק העסק, אבל ראשית עליכם לבחון איזו רשת חברתית תתאים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. תתחילו מלשאול את עצמכם היכן הלקוחות הפוטנציאלים “נמצאים” וכיצד ניתן לתקשר איתם. תתאימו את השפה לאופי הפלטפורמה החברתית ותזכרו תמיד – מדיה חברתית נקראת חברתית מסיבה אחת – אנשים “מבלים” את זמנם במרחב החברתי מסיבות חברתיות – ברגע שתשתמשו בה לצרכי פרסום, תאבדו את הקהל שלכם מהר מאד.
בנק תמונות חינמי
זה לא סוד שתמונה שווה 1000 מילים, אבל זה גם לא סוד שיום צילומים הכולל צלם מקצועי וסטודיו עולים הרבה הרבה כסף. למזלינו, ישנם לא מעט מאגרי תמונות חינמיים ברשת הכוללים אלפי תמונות לשימוש פרטי ואף מסחרי. כן, הן אינן משתוות לצלם מקצועי שיתאים את התמונות ואופיין לעסק שלכם, אבל בהחלט ניתן למצוא מגוון עצום של תמונות לא רעות בכלל לשימושים שונים. חשוב לשים לב לתנאי הרשיון לשימוש של כל תמונה, כיוון שחלקן מתנה את השימוש במתן קרדיט הולם. תעקבו אחר ההנחיות ותמלאו אותם בכדי שלא תסתבכו בהפרת זכויות יוצרים. הנה מספר קישורים למאגרי תמונות חינמיים: www.flickr.com, http://www.freeimages.com, http://picjumbo.com
Google Analytics
כמעט כל עסק, ולא משנה גודלו, מתפאר באתר אינטרנט. עסקים משקיעים כספים רבים בעיצוב אתר אינטרנט מתוך המחשבה שאתר האינטרנט הינו הרושם הראשוני של לקוחות פוטנציאלים עם העסק. אבל מה קורה אחרי הקמת האתר? האם חשבתם אי פעם לבחון כמה אנשים מבקרים באתר שלכם? איזה דפים מקבלים הכי הרבה ביקורים ולכמה זמן?
אז אם כבר השקעתם באתר חדש, השקעתם זמן בשיווק במדיה החברתית, שלחתם דוא”ל לרשימת תפוצה ואתם אפילו מנהלים בלוג באופן קבוע, חשוב מאד שתבחנו את התנועה לאתר. גוגל אנליטיקס הינו כלי חינמי שמאפשר לכם לעקוב ולמדוד אחר מידע חשוב בנוגע לאתר שלכם. אתם יכולים לבחון כמה אנשים ביקרו, באיזה דפים, מהיכן בארץ ועוד. analytics.google.com
Canva
קנבה הינה פלטפורמה לעיצוב גרפי המאפשרת לכל אחד, כולל אלו שהידע שלהם בעיצוב גרפי אפסי, לעצב באנרים, קולאזים ומודעות בקלות יחסית. החבילה הבסיסית חינמית ומאפשרת גישה למאגר עצום של רקעים, תמונות ופיצ’רים נוספים כאשר ישנה אפשרות לרכוש חלק מהתמונות בעלות מצחיקה של דולר אחד. במידה ותרצו יותר כלים, ישנה אפשרות לשדרוג החבילה. https://www.canva.com
נשמע טוב? אתם תתפלאו כמה כלים נוספים חינמיים או בעלות מצחיקה קיימים ברשת, אבל לפני שתמהרו להשתמש בהם, אני ממליצה בחום לבחון מהי האסטרטגיה השיווקית שלכם וכיצד ניתן לתעל אותה בעזרת כלים הנ”ל