barter marketing

ברטר לעסקים – כלי שיווקי מנצח

ברטר זה דבר גאוני לעסק!

בשנים האחרונות ניתן לראות את שובו של תחום ישן אל תוך עולם העסקים המודרני במסגרת הכלכלה השיתופית הפושטת ברחבי העולם.

עסקאות “ברטר” (“סחר חליפין”) הן תחום שיותר ויותר עסקים, נותני שירותים, עצמאיים ופרילנסרים לוקחים בו חלק, ומסיבות מובנות – מדובר בכלי עסקי ושיווקי מנצח, כלי המאפשר צמיחה והתרחבות של העסק תוך נקיטה של סיכונים מינימאליים. בעסקאות אלה, במידה והן מתבצעות נכון, יש רק מנצחים.

עסקאות ברטר בזירה העסקית

עסקאות “ברטר” הן למעשה עסקאות בהן שני הצדדים מחליפים ביניהם שירות, מוצר או משאב כלשהו, ללא החלפה ישירה של כסף. כך, תורם כל אחד מן הצדדים לעסקה את מה שהוא מתמחה בו ויודע לעשותו טוב, ומקבל בתמורה את מה שהוא זקוק לו.

כמעט כל שירות, מוצר או משאב עליו רק ניתן לחשוב יכול להוות חלק מעסקת ברטר מוצלחת.

לדוגמה: בונה אתרים זקוק לטיפול שיאצו – במקום לשלם על הטיפול בכסף, הוא בונה אתר אינטרנט עבור המטפל וזאת התמורה. העסקה כולה מבוצעת ללא כל החלפה של כסף, וכל צד מקבל בדיוק את מה שהיה זקוק לו ונותן בתמורה את מה שהוא מצטיין בו.

אותו הדבר נכון כאמור עבור מרבית השירותים והמוצרים הקיימים בשוק – שירותי תרגום בתמורה לייעוץ עסקי או לסופשבוע בצימר, החלפה של בתים למטרת חופשה (חברים שלי החליפו את הבית והרכב שלהם עם משפחה באירופה וחסכו בחופשה שלהם אלפי יורו, 2 המשפחות היו מאושרות) ועוד…

כיצד יכול הברטר לסייע למנף את העסק ולהביא לצמיחתו?

היתרונות של עסקאות ברטר:

  • צמצום בהוצאות השוטפות של העסק והקלה על תזרים המזומנים.
  • אפשרות להיפטר ממלאים עימם נתקענו.
  • אפשרות לגבות חובות אבודים ממקורות אשר אינם יכולים לשלם לנו במזומן.
  • חשיפה לעסק בפני לקוחות חדשים באופן אטרקטיבי המספק התנסות ישירה במוצרים/שירותים שאתם מעניקים.
  • רכישת לקוחות חדשים לעסק חדש מבלי לעבוד בחינם.
  • הצטרפות לקהילה צומחת ומתפתחת שמאפשרת הגעה ללקוחות חדשים וכל ספק הופך ללקוח ההופך להזדמנות נוספת להגיע למעגלים עסקיים חדשים.
  • כלי שיווקי מן המעלה הראשונה, המאפשר לעצמאיים ופרילנסרים ובכלל לעסקים, לפתח קשרי עבודה אישיים עם גורמים שונים, ודרכם להביא לפרסום ושיווק נוסף של העסק.

מה חשוב לדעת על עסקאות ברטר?

  1. עסקאות ברטר בין 2 עסקים המחליפים שירותים ומוצרים עסקיים שמהווים מקור פרנסה עבורם, מחויבים בתשלום מיסים באופן זהה לעסקאות כספיות (אם יש ספק אנא התייעצו עם רו”ח).
  2. חשוב כי כל עסקה תהיה win-win לשני הצדדים ושכל צד יידע בדיוק מה הוא נותן ומה הוא מקבל בתמורה, כולל מסגרות זמן ותיאום ציפיות מלא.
  3. אסור להתפשר על איכות כשמדובר בעסקאות ברטר – יש לבחור ספקים באופן דומה לבחירת ספק שמשלמים לו כסף.
  4. עסקת ברטר אינה חינמית רק שהתמורה ניתנת שלא בכסף. חשוב שהתמורה תהיה איכותית והוגנת לשני הצדדים.

אדית שטיינברגאדית שטיינברג

יזמת בתחום האינטרנט, מרצה ובעלת חברה מזה כעשור, המתמחה בקידום ופרסום בגוגל, בניית תדמית באינטרנט, שיווק דיגיטלי ועוד.
בעלת תואר שני במנהל עסקים  M.B.A., תואר ראשון בהצטיינות במזרח אסיה וסינית והסבה לתכנות ומחשבים.
ברטרלנד הינה קהילה עסקית – חברתית שהוקמה ממקום של תרומה לקהילה שבה אנו חיים. היא מתפתחת וצוברת תאוצה ובאמצעותה עסקים מייצרים שיתופי פעולה מנצחים מדי יום.

052-6871662  |  www.barterland.co.il

נכתב בחסות ברטרלנד – זירת הברטרים העסקיים המובילה בישראל: ברטרלנד הינה קהילה עסקית המאפשרת לחבריה לבצע החלפות של שירותים ומוצרים עסקיים ללא כסף. השימוש בפלטפורמה חינמי. נרשמים לאתר בחינם, מעלים או מוצאים הצעה לברטר , זוכים בפרסום חינם, ונפתחים להזדמנויות חדשות ליצרית שיתופי פעולה מנצחים.