הפייסבוק כזירה לעסקים ובעלי עסק
בואו נדבר על פייסבוק…
רובנו כבר מזמן הצצנו , נכנסנו ואף הגענו למצב התמכרותי אל הרשת החברתית הגדולה בעולם- הרי היא ה’פייסבוק’, שחדרה לעולמנו לפני עשור ושינתה את כל דרך התקשורת בנינו.
שינתה את הדרך בה אנחנו יודעים מה קורה עם המכרים שלנו, על היכולת שלנו להציץ ברגע אל כל אלבום התמונות של כל אחד ולגלות מה עשה בקיץ האחרון.
החושפניות מעוררת בכולנו תחושה מעורבת בין בחילה והתרגשות קלה, אך עדיין כולנו מבינים במודע או לא במודע שבעולם הפייסבוק כיום, כבר אפשרי למצוא כמעט הכל. כל אדם, כל עסק, כל דעה פוליטית וכל אדם נערץ. ולכן אני חושבת שכדאי לנו לא להתעלם מה”אוקיינוס” המטורף שהפיתוח הטכנולוגיה יצר עבורנו, כדי ששום מרחק פיזי לא יפריע לקשרים שיכולים להיווצר בין אנשים, לחלוק מידע וידע סביב העולם, ולגלות שכולנו מתרגשים מאותם הדברים וכועסים מאותם התמונות האלימות שלפעמים מציצות לנו על ה’פיד’.
בואו נדבר עסקים!
עכשיו אחרי שהבנו שכולם כולל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים שם, מן הסתם גם לכם כדאי להיות שם ו”להעמיד” דוכן פתוח ומזמין לכל הלקוחות האפשריים. . אבל… רגע לפני, כדאי שתשאלו את עצמכם שתי שאלות חשובות שאיתם תוכלו לפעול בצורה נכונה שממוקדת מכירה וקידום המותג/המוצר של העסק שלכם-
- למה את/ה פותח/ת את הדף העסקי?
- מה את/ה מצפה להשיג מדף הפייסבוק שלך?
האם הוא המקום המרכזי של זירת הפרסום של העסק או שהוא אמור להיות פרסום צדדי שפועל בעיקר בשביל נוכחות וחיזוק המותג?
האם הוא אמור לשמש למקום מפגש אקטיבי עם הלקוחות שדרכו נעשית המכירה או רק שער שמזמין את הלקוחות אליך לאתר ונותן קידום לתהליך הראשוני של המכירה?
מאוד חשוב להגיע ממוקדים לתהליך זה ולהבין מה אנחנו רוצים שהדף הזה ישרת עבורנו בעסק- אם נדע מה המטרות, נדע איך להשיג אותם.
סידור ה”וטרינה”
חשוב מאוד שיהיו בדף את כל הפרטים החשובים (מילוי באודות) כדי שמיד יבינו מהו סוג העסק, מהו שירותיו, איך אפשר להזמין וכמובן פרטי התקשרות.
*תמונות- המבט קולט מהר יותר כשיש מולו תמונה – השתמשו בתמונות כדי להציג מוצרים, חוויות מהעסק, תמונות עם לקוחות ועוד.
הפרופיל האישי שלנו כבעלי העסק
החלק השני שלנו בהתנהלות כעסק בעולם הפייסבוק הוא, באמצעות הפרופיל האישי שלנו כבעלי העסק.
- כתבו בפרטים שאישיים שלכם שאתם המנהלים/בעלי העסק והוסיפו קישור לדף העסקי.
- השתמשו בפרופיל האישי כדי לצור קשרים אישיים עם אנשים שהייתם רוצים שיהיו לקוחות שלכם, עם שותפים למקצוע או יכולים לצור אתכם שיתופי פעולה וסוג של מעגל כוח עסקי.
- התנהלות בקבוצות – אל הקבוצות אין כניסה לדפים עסקים ולכן שם תוכלו להיכנס רק בתור הפרופיל הפרטי שלך, ובהחלט התנהלות נכונה בקבוצות שבהן נמצאים קהלי היעד שלכם, יכולה להביא הרבה לקוחות לדף העסקי ופניות אישיות להתייעצות או להצעות של שיתופי פעולה.
לסיכום,
עולם הפייסבוק יכול להיות מקום זול מאוד עבור פרסום לעסק שלך והוא שופע בלקוחות פוטנציאלים, לכן התנהלו בחוכמה גם בפרופיל האישי שלכם וגם בדף העסקי, תוך כדי הבנה שהפרסומים שלך יכולים לצור עבורך מעגל לקוחות חדש/ קיים, שיכול לשמור איתך על קשר בצורה נגישה ושירותית יותר וזה בהחלט יכול לתרום לכל עסק- חדש או ותיק.
חדוה גבריאל
מנהלת תחום יזמות מ.א בני שמעון ותחום שיווק מעברים נגב צפוני ב-מעברים נגב צפוני
*צילום תדמית עדי לבנון