webinars marketing tool

וובינר הוא לא מה שהיה פעם

השתתפתי במפגש עם משווקים באינטרנט.  מה שהיה ברור מכל מי שדיברתי איתו ונמצא בשוק של קידום באינטרנט מספר שנים הוא שמה שעבד פעם כבר לא עובד היום.  מי שלא מתחדש, לא יקבל תוצאות משמעותיות בשיווק.

כנראה זה גם כולל את הוובינרים.  דבר אחד כן אפשר להגיד, וובינרים עבדו לפני 5 שנים וגם הם עובדים היום.  אבל, הטכנולוגיה התפתחה ויש היום הרבה יותר אפשרויות.

פגשתי מישהי שהגדילה את רשימת התפוצה שלה לעשרות אלפים בעזרת מולטי וובינרים ואמרה שהיום כבר לא מקבלים את אותם תוצאות והרשמות.

וובינרים הם כלי מצוין לכל מי שרוצה לקדם את העסק באינטרנט, גם ככלי חשיפה של העסק המראה את הידע והמומחיות של המרצה וגם ככלי להדרכות (בעלת עסק שמקליטה את הסרטונים של הקורס ומרגישה את הקהל בצד השני).   אני משתמשת בוובינרים לעשות הדרכות המראות איך להשתמש במוצרים שאני מפתחת.

לפני 5 שנים כבר אמרו שלאנשים אין סבלנות, נכנסים לדף ומיד צריכים להבין מה התועלת שלהם בעמוד.  היום זה יותר גרוע, היצע התכנים גדל כל כך הרבה שלאנשים יש פחות סבלנות, לא מוצאים מיד מה שמחשפים, לא מחפשים אלה עוברים ישר לאתר הבא.

גם הכניסה של הסלולרי לא עזרה.  מצד אחד, היום רוב האתרים כבר מותאמים לסלולרי, בעיקר, בעקבות ההכרזות של גוגל לפני שנה שאתרים לא מותאמים יפגעו בתוצאות החיפוש.  אחוזי הצפייה בתכנים מסלולרי הוא גבוה מאד ולא כל האתרים, גם אם הם מותאמים לסלולרי, מסודרים כך שאפשר להבין במבט קצר על מה הם מדברים וההצעות המיוחדות שיש להם ברגע נתון.

ומה השינויים בעולם הוובינרים?

קודם כל, יש לנו מבחר של מערכות שקודם לא היה.  לפני מספר שנים, המלכה המוכתרת של מערכות הוובינר הייתה גוטו וובינר.  כל בעל עסק רציני שרצה לעשות וובינר (לפחות בארץ) ידע שהוא צריך להשתמש במערכת זו.  המערכת דרשה קצת התעסקות טכנולוגית, בעיקר בהטמעת הסרטונים והעלאתם לרשת.  גם לחלק מהאנשים קשה להיכנס לשיחה, יש להתקין תוסף במחשב ולא תמיד ברור איך לעשות זאת.

בשנת 2013, גוגל השיקה את המערכת גוגל הנגאאוט, ככלי לקידום הרשת החברתית שלהם, גוגל פלוס.  מערכת זו יצרה מהפכה מפני שהסירה הרבה מגבלות, גם בגלל שהיא חינמית, גם של כמות המשתתפים (לא מוגבלת) וגם בגלל האפשרויות.  התכונה שכבשה את כל המשווקים היא שבסוף הוובינר, הסרטון כבר נמצא באוויר, בערוץ ה- You Tube ללא צורך בהטמעתו, עריכת הסרטון ועוד פעולות נוספות.  מבחינת הגולשים, קל להיכנס לשידור, אפשר לתת את הכתובת של הסרטון ב- You Tube  או להטמיע בקלות בעמוד באתר כמו כל סרטון אחר.

מבחינת תקשורת עם המשתתפים, לגוטוובינר יש יתרון כי יש צ’אט במערכת שבו הגולשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מהמרצה בשידור.

שתי משווקי על בארצות הברית הבינו את הפוטנציאל של ההנגאאוט והחסרונות שהיו לו בנושאי שיווק ופיתחו מערכת אשר עוטפת את גוגל הנגאאוט וגם נותנת אפשרויות לקשר בין הגולשים והמרצה בוובינר.  למערכת הזאת קוראים וובינר ג’אם, המחיר שלה משמעותית יותר זול מהמחיר של גוטוובינר.  תכנוה נוספת חשובה של המערכת היא שהיא מאפשרת בקלות להציג הצעות רכישה עם קישורים לדפי נחיתה.  החברה פתחה מוצר נוסף, Ever Webinar לשידור אוטומטי של וובינרים אשר נותנים הרגשה של שידור בלייב.

בדיקות הראו שהסביבה של וובינר בלייב מניעה יותר לרכישה ולהרשמה מאשר האפשרות לאפשר גישה פתוחה להקלטה של הוובינר.

היום גם פייסבוק נכנס לזירת הוובינרים, מאפשרת לעשות שידור לייב בכל מקום מתוך אפליקציית הפייסבוק בסלולרי.  אם פעם יכולנו רק לשדר מתוך המחשב השולחני, היום אפשר לשדר בכל מקום, לעניין ככה את הגולשים ולקבל הרבה חשיפה.

כדי לאפשר לבעלי עסקים להתעדכן, פתחתי עם קולגה קבוצה בפייסבוק, אתגר 12 ימים ליצירת וובינר מנצח. מוזמנים להירשם ולהישאר מעודכנים.

רותי ניסנבאוםרותי ניסנבאום

מלווה עסקים בדרכי האינטרנט, לכל אחד אני מציעה את הפיתרון המותאם לתקציב ולצרכים של העסק.  כיף לי לראות איך ניתן לנצל את כל החידושים הטכנולוגיים לקידום העסקים.

כי מה שחשוב לי באמת זה הקשר האישי עם הלקוח, הרצון להתאים לו את המערכות שהכי נכונות עבורו במחיר הוגן. אני מאמינה שכאשר עובדים נכון האינטרנט יכול להביא לכם לא רק חשיפה אלא גם הרבה יותר כסף לקופה.

אתגר 12 הימים ליצירת וובינר מנצח  | www.internet4biz.co.il