Fotolia_62738777_XS_wide

מהו אתר עסקי טוב? מה ההבדל בין אתר תדמיתי טוב לבין אתר שמשרת את העסק.

האם כל עסק צריך אתר?  כן!  באותה מידה שבה כל עסק צריך מספר טלפון כדי שיוכלו ליצור איתו קשר, כך גם לגבי האתר.  אנשים מחפשים מידע בגוגל, אנחנו צריכים לוודא שימצאו אותנו.

איך יודעים אם ההשקעה על האתר, הייתה מוצדקת, או במילים אחרות, אם האתר ישרת אותנו בעסק?

מהם המדדים לאתר עסקי טוב?

אתר בו יש חוויית לקוח טובה, אתר הגורם ללקוחות לחזור לאתר שוב ושוב וחשוב יותר מהכל – אתר המספק לנו עבודה!

איך יודעים שהאתר מניב תוצאות טובות?  כמו בכל פעילות בשיווק, כדי שנוכל למדוד את התוצאות, אנחנו צריכים להגדיר מטרות ברורות.  מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות האתר?

אני לא מסתפקת בהגדרה “עוד לקוחות”, אלא, מפרקת את האמירה הזו לפרטים.  בכל עסק הפירוק יהיה שונה ויהיה כמובן בהתאמה לעיסוק.

  • למשל, אם האתר הוא ‘הזדמנויות עסקיות’ ההצלחה תימדד במספר המצטרפים החדשים בכל שבוע, וגם כאן אפשר להמשיך ולפרק – מצטרפים חדשים המציעים הצעות לעומת מצטרפים חדשים כמנויים משלמים.
  • אם האתר מציע השכרת אופניים, לבודדים ולקבוצות, ההצלחה תימדד במספר הפניות החדשות ויתרה מזו, במספר הרוכשים באתר.
  • אם האתר מציע שמנים ארומטיים, ההצלחה תימדד בכמות המכירות.

בכל אתר, נמדוד את ההצלחה בהתאם ליעדים שהוגדרו בתחילת הדרך.

 

מהי המטרה המשותפת לכל האתרים העסקיים? לגרום ללקוחות לחזור לאתר שוב ושוב.

אם קיבלתי את כל המידע ואני לא צריכה יותר לחזור לאתר, אין לי צורך באתר, אוכל להסתפק בדף נחיתה.  אבל, אנחנו, כבעלי עסקים, רוצים שהלקוחות ימשיכו להיות אתנו בקשר, גם כשהם לא קונים.

ככל שנשכיל לשמור על מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלנו, נוכל ליהנות מהמלצות טהורות ומהגדלת מעגל הלקוחות החדש, במאמץ נמוך יחסית.  ולכן, חשוב לנו לגרום ללקוחות לחזור ולצרוך תוכן איכותי ורלבנטי באתר שלנו, פעם אחרי פעם.

 

איך אנחנו גורמים ללקוחות לחזור לאתר?

לייצר כל הזמן מידע רלבנטי חדש.  לייצר כל הזמן מידע מעניין חדש. אם לא נייצר מידע חדש והאתר יהיה סטטי, אין לו ערך.  נשקיע חשיבה מרובה בעמוד הבית, עמוד אודות ועמוד השירותים ו/או המוצרים.  אבל החשוב מכל הוא התוכן המתחדש.  אם יש לנו מוצרים / שירותים חדשים, נדאג כל הזמן לעדכן מוצרים חדשים.  אם אין לנו מוצרים חדשים, נעסוק בהעלאת תוכן הקשור באופן ישיר לתחום העיסוק.  כל הזמן להעשיר את האתר בתוכן רלבנטי שהלקוחות שלנו רוצים למצוא.

דוגמאות לתכנים דינמיים:

  • עיצוב פנים – תמונות של פרויקטים חדשים.
  • טיפול שיאצו ודיקור – פוסטים הקשורים במניעה באמצעות הרפואה הסינית.
  • רכיבה על אופניים – תוכן הקשור באירועים בתחום האופניים, דיווח על מצב הסינגלים, מוצרים חדשים בחנות ועוד.
  • הנחיית הורים ונוער – תוכן המכיל פתרון בעיות בהתמודדות עם בני נוער.
  • סטודיו לעיצוב אופנה – תוכן הדגמה לטכניקות תפירה שונות.

אפשרויות התוכן הדינמי הן רבות ומגוונות.  כל עסק חשוב שיבין מה מעניין את הלקוחות שלו, מה חשוב ללקוחות שלו למצוא באתר.  מעבר למידע אודות העסק והשירותים/מוצרים, מה המידע הרחב שיכול לסייע לו בקבלת החלטות.  לא בהכרח בהחלטת הקנייה המיידית, אלא בהחלטה להישאר באתר ולחזור אליו שוב.

ולסיכום, חשוב מאוד להקפיד על תוכן מקצועי, איכותי ורלבנטי ללקוחות.  ככל שנהיה ממוקדים ונספק יותר מידע רלבנטי לקוראים שלנו, כך נגרום להם להישאר קרובים אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.