המדע שמאחורי שיווק במייל – 11 הדברים שכדאי לדעת

  • מה הקשר בין קריאת אימיילים לבין הכנת שיעורי בית?  
  • מה בין אנשי עסקים וקריאת אימיילים – האם הם שונים מאנשים רגילים?
  • האם יש השפעה ליום בשבוע או לשעה ביום על קריאת האימיילים שאנו משווקים ללקוחותינו?

  ביום חמישי 10/2/2011 האזנתי לוובינר מפי דן זרלה, מדען מדיה חברתית (Dan Zarela, Social Media Scientist), הנתונים במאמר לקוחים מתוך מחקר שנעשה במהלך 2010, הנתונים נאספו מלמעלה מ 9.5 מיליארד אימיילים, סקר שנערך עם משווקים באימייל ועם מקבלי אימיילים וקבוצות מיקוד.

כמה עובדות מעניינות:

  1. אנשי עסקים עסוקים בין השעות 09:00 ל 17:00 (על פי רוב), לאחר שעות העבודה איזה פלא, הם אנשים רגילים כמוני וכמוך. => אנשי עסקים הם צרכנים בדיוק כמו כל אחד מאתנו.
  2. קריאת אימיילים נתפסת בעינינו כ”שיעורי בית”, דבר שעלינו לסיים לפני סוף היום.  מה שמוביל אותנו להתנהגויות מעניינות.  אנשים מרגישים שהם חייבים לנקות את תיבת הדואר שלהם בטרם מסתיים יום העבודה.
  3. מרבית האנשים משתמשים באותה תיבת אימייל גם לצרכי עבודה וגם לחיים הפרטיים.  אולם, חלקם מחזיקים 2 תיבות אימייל, אחת לדואר חשוב והשנייה לדואר “זבל”… חשוב מאוד להשקיע מאמצים ולהגיע לתיבת הדואר החשוב, אחרת לא יקראו את האימיילים שלך.
  4. אנשים קוראים אימיילים בסוף השבוע, כשיש להם פנאי לעבור על הדברים שאינם ‘דחופים’ בעבודה. => נסו לשלוח אימיילים בסוף השבוע.
  5. ומה לגבי שעות קריאת האימייל – האימיילים נקראים ביותר בשעות הבוקר והצהריים, ישנה ירידה בקריאת אימיילים בשעות הערב, ובלילה אנחנו עסוקים בדברים אחרים…
  6. השעות האפקטיביות ביותר לקריאת אימיילים, בהן אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר הן בין 06:00 בבוקר ל 12:00 בצהריים, בין 6% ל- 10% המרה.  => רוצה שיקראו את האימיילים שלך? שלח אותם ממש מוקדם בבוקר.  למה לא בלילה? כי אז אחוז הנטישה הוא הגבוה ביותר.
  7. 80.8% מדווחים שהם קוראים את האימיילים בניידים.  התאימו את תצוגת האימיילים כך שיוכלו לקרוא אותם בלא בעיה גם במכשירים הניידים.
  8. הקשר בין קישורים לאחוזי המרה ולנטישה – תופתעו, אבל ככל שתוסיפו יותר קישורים בגוף האימייל, כך יגדלו אחוזי ההמרה של האימייל ובמקביל יפחתו אחוזי הנטישה (ההסרה מרשימת התפוצה).
  9. כולנו אוהבים להרגיש מיוחדים – הדרך הטובה היא לתת לקוראים הרגשה שהם מיוחדים, לתת להם כניסה ייחודית למידע, להיות הראשונים שמקבלים דבר מה, הנחה מיוחדת ו/או הצעה שיווקית ייחודית לקוראים שלך.
  10. מה בין פתיחת אימייל לבין שם פרטי ולא שמו הפרטי של הקורא… מתוך המחקר עולה שאנשים מעדיפים לקבל אימיילים כששם השולח מופיע באופן ברור ושאפשר לחזור אליו בשאלות.  הימנעו מאימיילים שיוצאים מ no-reply או מ info יש להם סיכוי גדול להגיע לתיבת דואר הזבל.
  11. מרבית הקוראים לא מעבירים הלאה את האימיילים שנתפסים כמסחריים, אל תבקשו להעביר הלאה את האימייל או לשתף, עדיף פשוט לבקש מהקורא שימשיך לעקוב אחריך.
2 תגובות
  1. יוסי זילברפרב
    יוסי זילברפרב says:

    היי טל
    אני חושב שהאמת חייבת להיאמר.
    אני עובר בין המאמרים והפוסטים שלך ואני חייב לציין שאת כותבת דברים של טעם, חשובים ובעלי ערך!

    תודה
    יוסי

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.