social media strategy cycle

צעדים פשוטים ליצירת אסטרטגיה אפקטיבית במדיה החברתית

השימוש במדיה החברתית ככלי מחולל שיווק הוא כבר נחלת הכלל.  ישנם ארגונים המאפשרים לעובדיהם 30 דקות ביום להתעדכן במדיה החברתית, בעניינים שאינם קשורים בעבודה.  מתוך ההבנה שגם העובדים לא יכולים להתנתק מהסביבה החברתית שלהם, שהפכה להיות חלק מהחיים, גם במהלך יום העבודה.

מדיה חברתית היא הרבה מעבר לכתיבת פוסטים, העלאת תמונות והעברת קישורים ממקום למקום.  אם לא חוצים את הקו לכיוון של מדידת הביצועים, הצבת מטרות ויעדים מדידים וברורים, לא נוכל לייצר יתרון  תחרותי ממשי, בשוק בו כל המתחרים שלנו פועלים כמונו במדיה החברתית וכולנו מתחרים על תשומת הלב של הלקוחות שלנו, במידה שווה.

הדרך הנכונה היא ליצור אסטרטגיה שניתן לשמור עליה

כדי להיות יעילים, עלינו להבין שהפעילות במדיה החברתית אינה פעילות נקודתית, אלא התנהלות לאורך זמן.  כשמשיגים את היעדים, צריך להציב חדשים.  חשוב להבין שהנוכחות שלנו במדיה החברתית היא חלק מחיי היום יום של העסק והארגון, במרחב החברתי המתאים לו.

social media strategy cycle

תמונת מצב עכשווית

כדי להגיע ליעדים, חשוב קודם כל להבין איפה אנחנו נמצאים, מה קורה סביבנו, גם מנקודת המבט של המתחרים וגם מהאופן בו הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים תופסים אותנו ואת הפעילות בענף.

מהם היעדים המרכזיים בשיווק במדיה חברתית – חשוב להגדיר לעצמנו מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות השימוש במדיה החברתית, לבחון האם המטרות והיעדים שאנו מציבים הם ריאליים וברי השגה.

להיות ממוקדים –לבחור באחת מ 3 אסטרטגיות המדיה:

  1. העלאת המודעות למותג / מוצר / שירות שלך.
  2. הגדלת נאמנות הלקוחות – שימור לקוחות.
  3. הגדלת המכירות

אלה הן 3 אסטרטגיות ממוקדות, ברגע שאנחנו מגדירים את האסטרטגיה, נוכל לגזור ממנה את הפעילויות הנדרשות.

הקשבה – חשוב מאוד להקשיב מה אחרים אומרים על הארגון שלך.  במדיה החברתית כולם מדברים, חשוב להתחיל ולהקשיב (לעבור ממצב של ‘דיבור’ למצב של ‘הקשבה’).

תקשורת יעילה – להפסיק להעלות סטטוסים בכל מקום, להתחיל לתת ערך במקומות בהם צריכים אותך.  לגרום לאנשים ‘להעביר את זה הלאה’ במילים פשוטות – לשתף.  תוכן וויראלי הוא תוכן אפקטיבי.

שירות לקוחות – כשאנחנו עוברים למצב של הקשבה, אנחנו יכולים לגלות הרבה מאוד דברים על הדרך בה הלקוחות שלנו תופסים את הפעילות שלנו, לטוב ולרע, לזהות בעיות, תסכולים, קשיים וכדומה ולטפל בהם עוד לפני שהופכים להיות ‘תלונה’ במערך שירות הלקוחות של הארגון.  מדי פעם כדאי גם לערוך סקר שביעות רצון, והמדיה החברתית מספקת לנו כלים נפלאים לעשות זאת, בלי עלות.

זהה את ההתנהגות הלקוחות שלך – מי הוא הקהל הרלבנטי, איפה הוא נמצא, איפה נוח לו להיפגש איתך ברחבי המדיה החברתית.  ניתן ללמוד כל כך הרבה על התנהגות הלקוחות שלך, עוד הרבה לפני שמציגים בפניהם פתרון זה או אחר.

 אחרי שהצלחנו להבין באיזה עולם תחרותי אנחנו נמצאים, מה המתחרים שלנו עושים ומה הלקוחות שלנו רוצים, זה הזמן לבחור את הכלים המתאימים לקידום הפעילות השיווקית של הארגון.

תכנית הפעולה

המלצה אישית – קחו לוח תכנון שנתי, תכננו את הפעילות השיווקית במדיה על פני השנה כולה, זהו את נקודות הזמן הקריטיות ליציאה בהודעות חשובות, לפני, בזמן ואחרי פעילות מכירה ממוקדת.

הבינו מה הם זמני הביניים, תקופות בהן אתם לא מוכרים פעילות כלשהי.  זה בדיוק הזמן לשימור התודעה, לשמור על הקשר ועל ההקשבה של הלקוחות שלכם, מבלי לנדנד.

תכננו את הנושאים שבהם אתם רוצים לגעת על פני השנה.

לאחר מכן תרדו לרזולוציה של חודש – שבוע – יום, מה כותבים ומתי.

איפה ממקמים כל פיסת תוכן – מה באתר, מה ברשת החברתית ובאיזו.  אם אתם פעילים במספר רשתות חברתיות, הקפידו שלא לשכפל את התוכן, אלא לתת ערך מתאים בכל אחת מהרשתות, בהתאמה לסוג הלקוחות שנמצאים בכל אחת מרשתות אלה ולציפיות של הלקוחות מכם.

לדוגמא, בפינטרסט תעלו תמונה טובה, בפייסבוק תגידו כמה מילים, באתר תכתבו פוסט מלא.

 מדידת ההצלחה

כל תכנית היא בסיס לשינויים, אבל איך נדע איזה שינוי צריך לעשות? רק מי שמודד את הביצועים, יודע מה צריך לשנות ולמה.  השתמשו בכלים הסטטיסטיים שכל אחת ממערכות המדיה החברתיות מספקת לכם, נטרו את המידע, תלמדו ממנו מה הקוראים שלכם אוהבים, על מה הם מגיבים טוב ומה מרגיז אותם, מה חשוב להם יותר ותנו לזה משקל בהתייחסות שלכם.

ככל שנלמד יותר מהעשייה עצמה, נוכל להשתפר ולצעוד קדימה.

 המשכיות

כדי להבטיח אפקטיביות מתמשכת של אסטרטגיית המדיה החברתית, צריך לחזור על הפעילות שוב ושוב, להבין שאנחנו מקיימים עם הלקוחות שלנו מערכת יחסים ארוכה.  זהו תהליך אינסופי, בו כל העת נבחן את תמונת המצב העכשווית, נגדיר מחדש את היעדים והמטרות, נשיג אותם, נלמד ממה שעשינו וחוזר חלילה.  זהו תהליך מעגלי (בדיוק כמו בשרטוט לעיל), בו אנחנו למודים מה משפיע על הלקוחות שלנו, מה חשוב להם ומה הם צריכים.  מי שנמצא בהקשבה לאורך זמן, מפעיל את מערך השיווק שלו מבלי להתעייף, נהנה מהפירות.

כשהשיווק עובד נכון, המכירות מתבצעות בקלות.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.