רמזור אור ירוק

אנחנו הלקוחות – אנחנו והלקוחות

למה חשוב לקבל אישור מהקוראים, גם אחרי שנרשמו לקבלת תוכן שיווקי?

שיווק ממוקד, הנעשה מתוך הבנה עמוקה של רצונות וצרכי הלקוחות שלנו, לצד הכרות עם הלקוחות, יוביל אותנו לפעילות תקשורת שיווקית המניעה את הלקוחות לפעולה הרצויה ובסופה אף קנייה.

אבל מה קורה כשאנחנו נוקטים בטקטיקה כלשהי, מבלי להבין עד הסוף את העדפות הלקוחות שלנו.  מבלי להבין עד הסוף מה הם באמת רוצים?  לעתים קרובות נגיע למצב של מיאוס ואף נטישת הלקוחות.

איפה עובר הגבול הדק בין פעילות שיווקית ממוקדת לבין נדנוד? מהו המינון הנכון של שליחת האימיילים, של מודעות הפרסומת, של הפרסומות שעוקבות אחרי פעילות הלקוחות אונליין? של ‘הצגת העצמי’ שלנו במפגשים ועוד?

להבנתי, הגבול הדק, המינון הנכון הוא במקרים רבים במקום בו אנחנו מרגישים נוח כלקוחות.

אם מעצבן אותי לקרוא על ‘התעשרות מהירה’ ועל ‘הכנסה פאסיבית ב 5 דקות עבודה ביום’, כדאי שלא אבטיח הבטחות כאלו ללקוחותיי.

אם אין לי פנאי לקרוא אימיילים שיווקיים ומכירתיים בתדירות של פעם-פעמיים ביום, רצוי שלא אייצר כאלו אימיילים.

או, שאתאם ציפיות עם קהל הקוראים, אתן להם אפשרות לבחור בין לקבל עדכונים פעם ביום, פעם בשבוע או כלל לא.

ולאלו שנרשמו לקבל עדכונים, אתן אפשרות להסיר עצמם מהרשימה, ואף אעודד אותם לעשות זאת, במידה והתוכן שהם מקבלים כבר אינו מעניין אותם או אינו רלבנטי.

הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לעצבן את הלקוחות שלנו, כי לקוחות כועסים, מן הסתם קשה יהיה להפוך ללקוחות קונים.

אם העליתם מוצר מגנט, חוברת הדרכה, ספרון קצר בתחום העיסוק שלכם, הרצאה בכנס אינטרנטי כזה או אחר, והתוצאה היא הוספת הנרשם לרשימת המנויים.  רצוי לוודא עם הנרשמים החדשים שאכן מתאים להם לקבל מאתנו מידע בתדירות קבועה.  אמנם מבחינת החוק ה’יבש’ יש לנו לגיטימציה לשלוח אימיילים, כי הרי קיבלנו א הפרטים בתמורה למוצר / שירות שנתנו.  אך תיאום ציפיות שכזה מאפשר להם להבין לאן הם הגיעו, ומאפשר להם לבחור שוב, האם לקבל את התכנים מאתנו או לא.

בקיץ שעבר השתתפתי בכנס אינטרנטי שכזה, ולאחריו, כשקיבלתי את הלידים שהגיעו כתוצאה מפעילות זו, שלחתי את האימייל הבא:

דוגמא לאימייל בקשת אישור

ואלו דוגמאות לתגובות שזכיתי לקבל:

“אשמח להמשיך לשמור על קשר

מעריך את הגישה שלך

תודה”

 

===
“טל, קנית אותי!

את הראשונה שמבקשת רשות לשלוח מסרים לדוא”ל שלי מראש ולא למפרע ואני מאוד מעריכה אותך על כך.

זה כבר גרם לי חשק לקבל ממך מסרים!

המון הצלחה”

 

אני מאמינה שתיאום ציפיות עם הלקוחות הקיימים והלקוחות לעתיד, הוא המפתח להצלחה בתקשורת שיווקית.  בדיוק כמו שאני רוצה שהמשווקים יתנהגו אתי, כך אני משתדלת להתנהג עם קהל הקוראים שלי.

 

1 תגובה
  1. נחמה שור
    נחמה שור says:

    שלום טל,
    מסכימה איתך לגמרי שצריך לבקש רשות מהנרשמים לקבל מייל וכדאי להדגיש את זה כבר בעת הרישום, שהם עומדים לקבל עוד מיילים בעתיד ויש להם תמיד אפשרות להסיר את עצמם. המייל הראשון הוא מייל היכרות, כדאי להראות להם איפה הם עוד יכולים לפגוש אותך בדיוק כפי שכתבת במייל והפנת אותם לבלוג. ככל שהם יותר מעורבים הם רוצים לשמוע יותר.

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הישארו מעודכנים!