ציר הזמן לדפי האוהדים כבר כאן! סקירה קצרה על השינויים והעדכונים

את ציר הזמן (timeline) בפרופיל האישי שלנו, רובנו כבר מכירים.  אתמול, באופן חגיגי פייסבוק הודיעו שציר הזמן מצטרף גם לדפי האוהדים.  בחודש הקרוב נוכל להתנסות בעיצובים חדשים והחל מה 30 במרץ, תצוגה זו תהיה נחלת הכלל. כמו בפעמים קודמות של שינויים ועדכונים, נותנים לנו תקופת הסתגלות קצרה.

קצת על השינויים, החידושים ואיך זה ישפיע על ההתנהלות שלנו ושל האוהדים בדף העסקי?

אחד מהשינויים הבולטים בדף הוא בניווט בציר הזמן, שאינו כפי שהורגלנו לנווט בין לשוניות, אלא עכשיו המבנה דומה מאוד לאתרי אינטרנט, בהם יש באנר בראש הדף ותפריט ניווט מסודר. הבאנר כעת הינו התמונה הראשית, וכפתורי הניווט נמצאים מיד מתחתיה.

המקום המרכזי להעברת מסרים יהיה מעכשיו תמונת הנושא המשתלבת עם תמונת הפרופיל של הדף.

דפי הנחיתה ששקדנו עליהם כל כך, שהשקענו מחשבה, כתיבה ועיצוב כדי להכניס אוהדים חדשים למתחם שלנו, מעכשיו מאבדים מערכם האמיתי.  את העבודה נצטרך לעשות מעתה בעזרת תמונת הנושא, שאותה כמובן נוכל להחליף בכל רגע נתון.

עדיין ניתן להגיע ללשוניות הייחודיות שבנינו בדפי האוהדים, על ידי מעבר בין ריבועי הניווט הנמצאים מתחת לתמונת הנושא.  ואז מתקבלת רשימה של כל הלשוניות וניתן לעבור ביניהן.

המרכיבים בציר הזמן של דפי האוהדים:

(1)   תמונת הנושא – זהו המרכיב הראשון שהגולשים רואים כשנכנסים לדף האוהדים.  מומלץ לעצב תמונה עם מסרים ממוקדים על העסק ו/או על פעילות עסקית שנרצה לקדם, בתקופת זמן מוגדרת.
גודל התמונה, כפי שכתבתי בפוסט הקודם (ציר הזמן לדפי אוהדים – האם חוקי המשחק משתנים ) הוא רוחב 851 פיקסלים, גובה 315 פיקסלים.  חישבו על תמונה זו כעל “שילוט חוצות” זה המקום לפרסם את העסק, את הרעיונות העסקיים, את ההצעה השיווקית שלכם בנקודת זמן וכדומה.  ישנן מגבלות על עיצוב תמונת הנושא, כגון פרסום מבצעים והנחות למוצרים ו/או שירותים של המותג, אין להניע להקלקה על ה LIKE בדרך כלשהי ואין לפרסם פרטי קשר המופיעים ב”אודות”.

(2)   תמונת הפרופיל –  בדפי האוהדים הורגלנו לראות את תמונת הפרופיל של הדף מצדו הימני, בגודל סביר של 180 פיקסלים רוחב ו 350 פיקסלים גובה, תמונה שיכלה להכיל את הלוגו, ההצעה השיווקית ופרטי הקשר שלנו.  כעת, תמונת הפרופיל היא תמונה ריבועית וקטנה.  ההמלצה שלי היא אחד משניים: או להכניס את הלוגו, בפשטותו, או לשלב את התמונה כחלק אינטגרלי מתוך תמונת הנושא.  יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שכאשר נדבר בפייסבוק בטון של דף האוהדים, תמונת הפרופיל היא זו שתופיע בצדו של הסטטוס שנעלה.  גודל התמונה כעת 180X180 פיקסלים חשוב להקפיד על תמונה איכותית.

(3)   סרגל הניווט  המרכזי – מתחת לתמונת הנושא ישנו סרגל רוחבי, המכיל 6 קוביות: הראשונה מימין מכילה את הפרטים אודות העסק, לאחר מכן 4 קוביות: תמונות, אוהדים, אפליקציה ולשונית והקובייה האחרונה היא הקישור שלנו לכל הלשוניות המותאמות אישית והאפליקציות בשימוש של הדף, שהיו חלק מנכסי הדף שלנו בעבר.  ניתן לערוך את התמונה של הקובייה ובכך להגדיל את יכולת העברת מסר ממוקד לכל לשונית.

(4)   ניהול הסטטוסים – בדומה לפרופיל האישי, גם כאן אנחנו יכולים לנהל את תצוגת התכנים בציר הזמן. ניתן “לנעוץ” סטטוסים חשובים ובכך להשאירם עד 7 ימים בתצוגת ציר הזמן, נעיצה זו למעשה מסמלת שההודעה היא חשובה ומגדילה את הסיכוי לחשיפת המידע לגולשים.  כמו כן, ניתן להסיר או להסתיר מתצוגה את הסטטוסים שאנו לא רוצים להראות.  אחד היתרונות בתצוגת ציר הזמן הוא בתצוגה גדולה של תמונות בסטטוסים, אפשר בהחלט להשתמש בתמונות להנעת הגולשים לפעולה מסוימת.  חישבו יצירתית וצרו תמונות משולבות במסרים שיווקיים, כדי לקדם פעילויות ומוצרים שלכם ברשת.

(5)   אבני דרך – ניתן לציין אבני דרך על פני ציר הזמן, נצלו במה זו לציון אירועים חשובים בעסק.  לא רק אירועים פיסיים, גם אירועים כגון השקת מוצר חדש, השקת מותג חדש או זכייה בפרס משמעותי וכדומה.

(6)   מיהם החברים שלנו שנמצאים בדף ומה הם אומרים – באופן דומה מאוד לזה שהיה קיים עד כה, גם עכשיו נוכל לראות מי מבין האוהדים שלנו נמנים על חברינו, ובקלות רבה נוכל להגיע לתכנים שהם מעלים לפייסבוק, שאינם קשורים באופן ישיר לדף שלנו, אך מעניינים אותנו מטבע היותנו חברים.

(7)   ממשק הניהול של דף האוהדים – כפתור הניהול נמצא בחלקו העליון של דף האוהדים.  ממשק הניהול מאפשר צפייה מהירה בפעילות בדף, ניתן לראות באופן חזותי ונוח את הסטטיסטיקה של הפעילות בדף, לראות אילו סטטוסים מעניינים ביותר ומעוררים תגובות וויראליות, מי הקהל שמגיע לדף האוהדים ובהתאם לכך לטייב את התכנים במידת הצורך.

ועוד דבר קטן לפני סיום – אם ברצונכם לשנות את שם הדף, ניתן לפנות לפייסבוק ולבקש שינוי של השם. יש לעשות זאת בקישור הבא: https://www.facebook.com/help/contact_us.php?id=262629790471076  עדיין לא ידוע לי על דפים בעברית שקיבלו אישור לשינוי השם, אבל בהחלט שווה לנסות.

אם גם לכם יש דפי עסק בפייסבוק, מוזמנים לשדרג אותם למראה החדש ולשתף אותנו בתוצאות.

אם אתם מכירים עסקים נוספים שמידע זה יכול לסייע להם, אשמח אם תעבירו את המידע הזה הלאה.

8 תגובות
  1. מיכל
    מיכל says:

    תודה על ההסבר. מאד ברור מה הוא ציר הזמן וברור לי שאני צריכה עזרה!!!!
    מה עושים?

  2. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    מיכל, בשלב ראשון כדאי להכניס תמונת נושא בגודל 851 פיקסלים רוחב 315 פיקסלים גובה. אפשר להגדיר תמונה על ידי שימוש בתוכנות גרפיות פשוטות כדוגמת ה irfanview או ה Gimp. בנוסף לתמונת הנושא, הדבר הבא החשוב הוא להגדיר את הלוגו שלך בגודל 180X180 פיקסלים. או לוגו או תמונה שלך, זה מה שיופיע בקוביה ליד הסטטוסים.
    שלב שלישי – הלשוניות המותאמות שהיו לך בדף האוהדים – כדאי להכין תמונת אייקון שתופיע בסרגל הניווט.
    אשתדל להכניס הסבר נוסף קצר על הדרך להוספת התמונה.
    בהצלחה ושתפי אותנו בתוצאות של דף האוהדים שלך.
    טל

  3. טל פרנק בן-משה
    טל פרנק בן-משה says:

    אלי, אין לציר הזמן של דפי האוהדים כל קשר לקבוצות. כשאתה נכנס לפייסבוק, תקליק על הלוגו של פייסבוק בצידו הימני העליון של המסך, תסתכל בצד ימין של המסך, שם תופיע לך הרשימה של כל הקבוצות / הדפים / המועדפים שלך. אם אינך רואה קבוצה מסוימת, חפש את המילה “עוד” מעל רשימת הקבוצות ותקבל תצוגה של רשימת הקבוצות המלאה.
    מקווה שההסבר ברור, מוזמן לפנות אלי במייל אם אתה עדיין נתקל בבעיה tal@wiseway.co
    שבת שלום
    טל

  4. נורית
    נורית says:

    שלום טל,
    תודה על ההסבר והמידע.
    תוכלי להסביר איך ניתן להוסיף קוביות לסרגל הניווט המרכזי?

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הישארו מעודכנים!