סוד ההצלחה - מיקוד

סוד ההצלחה של גוגל ואיך נוכל לאמץ אותו לעסק שלנו

מהו סוד ההצלחה של ענקית מנוע החיפוש, ולמה הגיע הזמן שנפסיק לעקוב אחרי השינויים באלגוריתמים ונתחיל להסתכל ללקוחות שלנו בעיניים.

לא חשוב אם מדובר בעסק של אדם אחד או בארגון גדול כמו גוגל, גם כאן וגם כאן, חשוב להבין מה הם המרכיבים המחוללים הצלחה.  ההצלחה האמיתית אינה נמדדת רק בחשבון הבנק, אלא, בעיקר בשינוי שעשינו, בדלתא שאנחנו עושים ביחס לנקודת ההתחלה.  הפעם בחרתי לקחת את גוגל כמודל ולבחון איך נוכל ליישם את ההצלחה בכל עסק וארגון.

סוד ההצלחה - מיקודעל פי אנדרה מור במאמרו “Google Hummingbird’s Impact on the Future of Search” 10 המרכיבים  שהופכים את גוגל לארגון מצליח הם:

  1. מיקוד בלקוחות
  2. להתמיד בדבר אחד ולעשות אותו הכי טוב שאפשר
  3. לפעול מהר זה עדיף מלאט
  4. דמוקרטיה עובדת טוב באינטרנט
  5. הלקוח לא צריך להיות ליד שולחן העבודה שלו, כדי לקבל תשובות
  6. אפשר להרוויח ביושר
  7. תמיד יש עוד מידע שם בחוץ
  8. הצורך במידע וידע חוצה גבולות
  9. אפשר להיות רציניים גם בלי חליפה
  10. מצוין זה לא מספיק טוב

ואחרי שהבנו מהם עשרת המרכיבים שהפכו את גוגל לסיפור הצלחה, איך נוכל לאמץ אותם וליישם אותם גם בעסק שלנו:

[su_label type=”warning” class=” “]חשיבות המיקוד בלקוחות[/su_label]  ההצעה השיווקית שלנו, חייבת להיות ממוקדת בצרכי הלקוח.  אנחנו צריכים להבין לעומק מה הלקוח שלנו באמת צריך.  להפסיק לחשוב מה אנחנו רוצים למכור, ולאתר את הצורך האמיתי של הלקוח.

[su_label type=”warning”]התמידו בדבר אחד ועשו אותו הכי טוב שאפשר[/su_label]   מהו הדבר שאתם עושים הכי טוב, מיקוד הוא מילה נרדפת להצלחה (אולי לא בהגדרה הלשונית, אך בהחלט בעולם ההצלחה העסקית).  כשאתם ממוקדים בשוק, במוצרים, בפתרונות, בקהל הלקוחות, אתם יוצרים מומחיות.  כל אחד מאתנו, שיעשה דבר אחד לאורך זמן, יתמיד בו ויעמיק את הידע בו, עשוי להיות הטוב ביותר בתחומו.  קשה מאוד להיות מצוין במספר רב של תחומים, על פי רוב, ריבוי התחומים בא על חשבון המומחיות.

[su_label type=”warning”]80% זה טוב יותר מכלום[/su_label]  עולם העסקים כיום הוא דינמי ותחרותי מאוד, עולם משתנה באופן כמעט יומי.  אמנם לימדו אותנו לחתור למצוינות, אבל לא על חשבון ראשוניות.  לעיתים, עדיף לצאת לשוק עם מוצר כמעט מוגמר, ולהיות הראשונים לתפוס את הנישה, מאשר להמשיך בפיתוח ולהישאר מאחור.  אחד הפתרונות הטובים שיש לנו בתחום זה הוא ה BETA.  יוצאים ללקוחות עם מוצר או שירות כמעט מושלם, מגדירים אותו כשלב פיילוט, הלקוחות מקבלים בהבנה שמדובר בשלבי פיתוח מתקדמים, ואנחנו נהנים מראשוניות בשוק.

[su_label type=”warning”]חכמת ההמונים בעידן הניו-מדיה[/su_label] בימים בהם תכניות הטלוויזיה מכניסות אותנו למסך באופן אקטיבי (לדוגמא: הכוכב הבא, כל אחד מהצופים הופך להיות שופט), והדיאלוג בין הלקוחות שלנו לבינם מתנהל בלי קשר ישיר אלינו, ישנה חשיבות עצומה להקשבה פעילה שלנו למה שמתרחש שם ברשתות החברתיות.  חשוב שכל עסק וארגון ידעו להפעיל את כלי המדיה, בדרך של יצירת שיח ודיאלוג הדדי, להקשיב לצורך האמיתי של הלקוח ולספק מענה הולם בזמן אמת.

[su_label type=”warning”]המיקום הוא ההקשר החדש[/su_label]  היום הלקוח שלנו צורך את המידע שלו בתנועה, על הדרך, בכל מקום שבו הוא נמצא.  המידע נגיש באינטרנט, גם במחשבים וגם במכשירים הניידים.  האחריות שלנו היא לספק את המידע בכל הכלים העומדים לרשות הלקוחות שלנו, קרי, להיות גם במובייל, גם בכל הדפדפנים וגם מחוץ לרשת.  האחריות שלנו היא לפגוש את הלקוח במקום בו הוא מצפה לראות אותנו, ברשת ומחוצה לה.

[su_label type=”warning”]אפשר וכדאי להרוויח ביושר[/su_label]  על יושרה והגינות בחיים ובעסקים כל מילה נוספת מיותרת.

[su_label type=”warning”]תמיד יש עוד מידע שם בחוץ [/su_label]  הידע והמידע נמצאים בכל מקום, צריך רק לדעת לחפש אותם.  טבעי שאם אנחנו מומחים בתחום העיסוק שלנו, יהיה לנו קל יותר להגיע למידע מקצועי.  החכמה היא לדעת איך להעביר את הידע והמידע הלאה ללקוחות שלנו.  ככל שנשתף יותר בידע שלנו, נעשיר את הלקוחות שלנו ונעצים אותם, כך נחזק את הקשר איתם, לצד חיזוק המהימנות והמקצועיות שלנו.

[su_label type=”warning”]הצורך במידע וידע חוצה גבולות[/su_label]  על אף שאנחנו דוברי עברית, שאין זו אחת מהשפות המדוברות בעולם, יש הרבה מאוד ישראלים שם בחוץ.  בעידן של מידע בכל מקום ובכל נקודת זמן, אפשר בהחלט להגדיל את קהל הלקוחות גם מעבר לאזור הגיאוגרפי המוגדר שלנו.  כמובן, כאשר מדובר בעסקים ו/או מוצרים שאינם מוגבלים במיקום נוכחי.  הנגישו את המידע שלכם גם לאנשים שנמצאים רחוק, אולי לא ירכשו מכם באופן מיידי, אך המומחיות שלכם תגדל, והמותג שלכם יתחזק.  יש דברים שכדאי לעשות, לא רק בשם העסקה הקרובה, אלא לשם פיתוח המותג שלכם כמומחים.

[su_label type=”warning”]התייחסו בכבוד ורצינות ללקוחותיכם באשר הם[/su_label] כן, אפשר להיות רציניים גם בנעלי בית, כשאנחנו ליד המחשב. אבל, אי אפשר לזלזל בלקוחות שלנו.  הקפידו לתת ערך ממשי ללקוחות שלכם, הקפידו לספק הצעה שיווקית הוגנת כלפי הלקוחות, הן בתכולה והן במחיר.  הקפידו להיות קשובים לאתגרים של הלקוחות ולתת מענה הולם.  הלקוחות שלכם יעריכו את אתכם, כשתתייחסו אליהם בכבוד.

[su_label type=”warning”]מצוין זה אף פעם לא מספיק טוב[/su_label]  תמיד תשאפו ליותר, גם כשכבר נראה לנו שעלינו על ‘דרך המלך’, אל תישארו במקום.  אנחנו נמצאים בעולם תחרותי ודינמי, צריכים כל הזמן ללמוד מה מתחדש, מה השתנה, מה הלקוחות שלנו מצפים לקבל מאתנו מחר בבוקר.  צריך לשכפל את המצוינות פעם אחר פעם, ללמוד מההצלחה שלנו ולמחזר אותה שוב ושוב, בכל פעם מחדש.

מיקוד הוא המפתח להצלחה.  מיקוד בתחום הפעילות, מיקוד תשומת הלב בלקוח, מיקוד ברכישת הידע והעברתו הלאה, המיקוד יוביל אותנו להצלחה אישית ועסקית.  

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.