מה אומרים המספרים? פרסום בפייסבוק – איכות או כמות?

Words - Thumb Upפייסבוק מהווה פלטפורמה נהדרת לפרסום וליחסי ציבור לעסק.  אפשר לומר אפילו שאין פלטפורמה דומה לה, ביכולת לנתב את המידע לגולש, על פי מצב רוח ותחומי עניין.  אבל העוצמה האמיתית תגיע, ביום שבו מותגים יבינו שהאפקטיביות האמיתית בפרסום אינה בכמות הגולשים שצופים במודעה, אלא, באינטראקציה שנגרמת כתוצאה מצפייה במודעה.

כשאנחנו בוחרים לפרסם (באמצעות כלי הקידום הממומן) בפייסבוק, אנחנו נשענים על הנתונים המספריים שפייסבוק נותנים לנו, באשר לגודל קהל היעד שאליו המודעה פונה, ובזמן שמסע הפרסום רץ, אנחנו בוחנים את התוצאות על פי מידת החשיפה למודעה.  אך, האם פייסבוק באמת יכולים לתת לנו נתונים מדויקים על כמות הגולשים שנחשפו למודעה שלנו ומה נתונים אלו אומרים עבורנו?  צריך להבין שהמספרים שאנחנו רואים כקהל פוטנציאלי להיחשף למודעה, הנו קהל שנחשף לתכנים של פייסבוק באמצעים טכנולוגיים שונים, חלקם גולשים באינטרנט באמצעות מחשבים, חלקם בטלפונים הניידים ובטאבלטים.  כל אחד בוחר את הדרך הנוחה לו להימצא בתוך הפייסבוק ובהתאם לכך, גם החשיפה שלו למודעות פרסום.  כידוע, משתמשי האפליקציות למיניהם יכולים לבחור שלא להיחשף למודעות פרסום ממומנות, וכך אנו למעשה עשויים לפספס קהל פוטנציאלי, שרשום לנו כקהל יעד במסע הפרסום.

האם ישנם מספרים אחרים שנוכל להתייחס אליהם?  ראשית חשוב יותר להבין מה השימוש היומי בקרב קהל המטרה שלנו, ולא שימוש באופן כללי.  זה שיש כ 3.4 מיליון משתמשים בעלי חשבון פייסבוק בישראל, זה עדיין לא מראה שמחצית האוכלוסייה אכן נמצאת בפייסבוק מדי יום.  חשוב מאוד להבין את ההבדלים ולכוון בצורה כמה שיותר מדויקת ללקוחות העתידיים שלנו במדיה החברתית.

הבשורה הטובה היא שבמשחק הזה, הגודל ממש לא קובע.  הכוונה היא הגודל של המפרסם.  זו הזדמנות פז למותגים קטנים להשוות את תנאי המשחק שלהם מול ענקיות המותגים.  החכמה בפרסום בפייסבוק היא היכולת שלנו להגיע בצורה ממוקדת ומדויקת לקהל המטרה האמיתי של המותג שלנו.  המשוואה שנבחן היא כמות האנשים שיצרו אינטראקציה חברתית בעקבות חשיפה למודעה.  ישנם שני פרמטרים חשובים בפרסום בפייסבוק, שלא מרבים לדבר עליהם:  הפצה חברתית והתקשרויות.  

הפצה חברתית משמעותה, מספר האנשים שראו את הפרסום בצירוף שמות חבריהם שסימנו “אהבתי” על המודעה.  בעוד שהתקשרויות מסמן את מספר האנשים בפועל, מתוך אלו שהקליקו על המודעה, שסימנו “אהבתי” ב 24 שעות מהרגע שנחשפו למודעה.  בדוגמא שלעיל אנחנו רואים שמתוך 727 אנשים שהקליקו על המודעה, יש 215 התקשרויות = 29.5% הגיבו למעשה מעבר לתגובה פשוטה על המודעה, וגרמו ל 8,879 איש מחבריהם להיחשף למידע, זו האפקטיביות האמיתית של המודעה!

הדבר החשוב ביותר אינו כמה משתמשים יומיים נמצאים בפייסבוק, מה שחשוב באמת הוא להבין איך ניתן להניע אותם לפעולה ממוקדת, כמו להקליק על המודעה, להצטרף לפעילות כלשהי וכדומה.

בפייסבוק כל הזמן מספקים לנו חידושים בתחום הפרסום, לאחרונה נחשפנו למודעות פרסום שמופיעות ממש ב’קיר החדשות’ (ראה פוסט בנושא: “אסטרטגיית הפרסום החדשה של פייסבוק – מודעות מניבות לידים”), מודעות אלו עדיין לא נתפסות בעיני הגולש כפרסומות, אלא כסטטוסים לגיטימיים, אבל לדעתי, לא יחלוף זמן רב עד שכולנו נדע להבחין בקלות בין מודעות פרסום ממומן לבין תוכן בעל ערך.

וכאן, הערה קטנה לכל העושים שימוש שיווקי-עסקי בפייסבוק ומרבים לפרסם את העסק שלהם, בדפי אוהדים ובקבוצות שונות, מבלי להשתמש בכלי הפרסום הממומן.  שימו לב, כשאנו מכניסים תוכן פרסומי שאינו מותיר ערך מוסף לקורא, הקורא מזהה באופן וודאי ומהיר שמדובר בפרסום גרידא, הסיכוי שהגולש יגיב לפרסום הוא קטן ביותר, אפילו אם הוא בקהל המטרה שלנו, היות ופעילות זו, של פרסום בתוך אזור שלא נועד לכך, נתפס בעיני המשתמש מעין ‘חדירה לפרטיות’.  לכן, עדיף לפרסם באופן ישיר באמצעות הקידום הממומן ולחלופין, לתת תוכן בעל ערך, לתרום במשהו לידע של הקורא, להנאה, להתרגשות, לחוויה, ובדרך זו לחשוף את העסק שלנו.  זה יתקבל בעיני הלקוח שלנו שקורא את התוכן כלגיטימי שאנחנו מציגים את העסק, כאשר אנחנו נותנים משהו.

ולסיום, הכוח האמיתי הטמון בפלטפורמת הפרסום ושמה פייסבוק, הוא ביכולת של מערכת זו לקלוט מידע אודות התנהגות הגולש, מה הוא אוהב, על מה הוא מגיב ומה מרגש אותו.  גם פריטים שאנו רוכשים מחוץ לעולם הווירטואלי, רבים מאתנו משתפים בפרופיל האישי שלנו, כך גם לגבי חוויות ופעילויות שונות.  זה כשלעצמו, כל עוד נעשה בזה שימוש נבון ונאות, הוא כלי נהדר למפרסמים, לאתר את קהל היעד האמיתי, על פי פילוח התנהגות וצרכים, שזה הפילוח האפקטיבי ביותר בפרסום.

בפעם הבאה שהנכם מפרסמים בפייסבוק, חשוב להבין מה גודל קהל המטרה הפוטנציאלי, אבל חשוב בהרבה להגיע לתוצאות חשיפה גדולה, הפצה חברתית והתקשרויות רבות בעקבותיה, מה גם, שהפצה חברתית והתקשרויות עשויות להגדיל את האפקטיביות של המודעה ובו בזמן להקטין את העלויות של הפרסום.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.