content out

התוכן OUT? ממש לא!

תוכן שיווקי היה ויהיה הכלי המשמעותי שלנו, כמשווקים וכמנהלי מותגים.  התוכן הוא מרכז המסר שבו אנחנו משתמשים, כדי להניע את הקהל לפעולה, כדי לשנות עמדות, כדי לגרום לקהל לקנות יותר, לעשות יותר ועוד.

מה שמשתנה בלי הרף הוא הכלי באמצעותו אנחנו מעבירים את המסר.

התוכן, אינו בהכרח מילים.  הוא לובש צורות וצבעים חדשים.

בעבר, נהגנו לכתוב מאמרים ארוכים, לערוך אינספור הגהות ועריכה לשונית ורק אז לפרסם את המאמר ללקוחותינו, בין אם במגזין שיווקי של החברה, או במגזין מקצועי בתחום העיסוק של הארגון.

כיום, כל מנהל שיווק שואף להחזיק צוות תוכן בתוך הארגון, ולמי שלא מתאפשר, עושה זאת במיקור חוץ.  צוות התוכן אחראי על שיווק באמצעות תוכן, בגרסאותיו השונות.

ולמה הכוונה?  התוכן השיווקי לובש צורות וצבעים שונים, ובעיקר עושה שימוש במדיה משתנה.

המרוץ אחרי המדיה לא נעצר אף פעם, רק הקצב שעלינו להכיר מדיות חדשות, להבין מה באמת מתאים עבור הלקוחות שלנו, הוא שמשתנה.  האתגר הגדול הוא להדביק את הקצב, ללמוד בכל פעם איך להשתמש נכון במדיה החדשה, ועד שסיגלנו כישורים, ועד שהגענו לתוצאות, להבין שהנה, נכנסה מדיה נוספת, שלא הייתה כאן אתמול.

לפני שנה-שנתיים, כולם היו בפייסבוק, הקימו דפי אוהדים, היום מבינים שלקבוצות דיון יש הרבה יותר כוח שיווקי, מכל דף מותג.

היום אנחנו רואים תנועה לאינסטגרם, שם להערכתי, רבים לא מבינים איך ניתן למקסם את הנוכחות הוויזואלית בפרסום.  [ומי שכן, בהחלט רואים את היתרון].

אלו שעוסקים בפנאי, נמצאים בפינטרסט, שידוע כמניע משמעותי לקניה ברשת, בעיקר כמובן בקרב הנשים.

ובני הנוער זזים בתזזיתיות רבה בין מדיות שונות, רגע הם באינסטגרם, ביוטיוב, בסנאפצ’ט, בוואטסאפ… ובדבר הבא.

 

אז איך מתגברים על השינויים המהירים?

הדבר החשוב מכל הוא להבין איפה נמצא הקהל שלנו ואיפה הוא מצפה לפגוש אותנו.  החיבור בין שני אלה יסייע לנו להשפיע בהעברת המסרים.

אי אפשר להכיר את כל הרשתות החברתיות, חשוב להחליט מהי הרשת החברתית המשמעותית שעלינו להכיר לעומק, ואת האחרות חשוב שנכיר, אבל לא בהכרח נפעיל מערך פרסום בהן.

סקרנות היא המפתח להכרת המדיות החדשות.  להיות ערניים, להכיר את החידושים, להבין איך הם משפיעים (או לא) על קהל היעד שלנו.  להבין איך אנחנו יכולים להשתמש באותה המדיה לקידום העניינים שלנו.

 

לא רק במקום אחד – להזיז את הקהל ממקום למקום

אחרי שבחרנו באיזו מדיה לפרסם, שווה להסתכל שוב לאחור, לראות אם יש דרך נוספת להזיז את הקהל שלנו ממקום אחד למשנהו.

לדוגמא, לפרסם מודעת דפוס על גבי תחנת אוטובוס ולהניע את הקהל להיכנס לתחרות ברשת חברתית.

לפעמים צריך לצאת מהאינטרנט כדי להיכנס אליו בחזרה.  ולפעמים שווה לחשוב בדיוק הפוך, לפרסם באינטרנט כדי להוציא את האנשים מהמסכים ולהפגיש ביניהם.

 

לסיכום – תהיו יצירתיים!  תחברו במדיה שתחברו, תלמדו אותה לעומק, תבינו מה משפיע, מה מניע, מה המתחרים עושים ותהיו הכי טובים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הישארו מעודכנים!