Gone Viral

אתר עסקי – לא בשביל למכור יותר!

אפשר להפיק תועלת מאתר עסקי, גם כשלא מתכוונים למכור דבר.  

היום, כשאנחנו מחפשים תשובה כלשהי, לאן אנחנו פונים? ל’רבי גוגל’…  מי שלא נמצא בגוגל, משמע אינו קיים.  אבל, מה לעשות אם לעסק שלך אין מה למכור באינטרנט? איך בכל זאת אפשר להפיק תועלת מאתר עסקי, גם בלי למכור?  הפוסט הזה מתמקד בפעילות עסקית ללא מכירה, כמובן שאם באתר שלך מתבצעת גם מכירה, כדאי לך בכל זאת לחשוב איך להגדיל את הפעילות ברשת, גם מעבר למכירות.

3 דברים פשוטים שהאתר יוכל לסייע לך להתנהל טוב יותר בעסק, גם אם אין לך רצון למכור באתר מוצר או שירות כלשהו, או בנוסף למכירה עצמה.

  1. מערכת הזמנות
  2. מרכז מידע
  3. מצגת מהלכת

חשבו על אותם עסקים, שה’מוצר’ שלהם אינו מוחשי.  הכוונה – המוצר שלהם הוא שירות, שצריך להגיע לבית העסק כדי ‘לקנות’ אותו.  לדוגמא – מספרה, אי אפשר לקנות תספורת באתר אינטרנט.  כמו שאי אפשר לקנות טיול אופניים או טיפול שיאצו באתר.

מה כן אפשר לעשות?

אפשר לקנות את שעת הטיפול / הטיול / התספורת, בדיוק כמו שאנחנו ‘קונים’ לינה במלון.

אפשר וכדאי להפוך את האתר העסקי, לכלי עבודה שיכול לשרת את בעל העסק.  להקל עליו בתפעול השוטף של העסק.  כך למשל, מספרה, קליניקה, מדריך טיולים, יכולים להכניס מערכת הזמנות (booking) ולאפשר ללקוחות להזמין תור מראש.  לראות מתי המספרה פתוחה, לקבוע תור לתספורת מראש.  אם העסק הוא מכבסה או שירות תיקונים, אחרי שהלקוח השאיר פריט לתיקון /לכביסה וכדומה, הוא יכול להיכנס לאתר ולהתעדכן באיזה סטטוס הטיפול בפריט שלו ולקבל הודעה ישירות לנייד שלו, כשהפריט מוכן לאיסוף.  אם הלקוח בוחר לקבל את הפריט הביתה במשלוח, הוא יכול לעדכן את הפרטים שלו בהזמנה, ולשלם עבור משלוח.  תחשבו כמה שיחות טלפון תוכלו לחסוך אם תיעזרו באתר לניהול התקשורת עם הלקוחות.

תפקידו של אתר עסקי הוא לא בהכרח רק ‘למכור’.  אתר אינטרנט יכול לשמש כמרכז מידע והעשרה, בתחום העיסוק שלך, ובדרך זו לזכות להכרה ולשמור על קשר וקשב עם הלקוחות שלך.  איך עושים את זה? פשוט מאוד – באמצעות בלוג.  כל אחד מאתנו, בתחום העיסוק שלו, נתקל פעמים רבות במהלך היום בשאלות של לקוחות.  אספו את השאלות האלו, שבו שעה – חצי שעה ביום, כתבו פוסט קצר וענו על אחת השאלות (או יותר).  העשירו את הלקוחות שלכם במידע הקשור לעסק שלכם, אבל לא למוצרים עצמם.  אל תנסו למכור כלום, פשוט שתפו במידע שממילא אתם משתפים אותו כל היום, רק שעכשיו אתם עושים זאת באתר.  למה זה טוב?  כך תגדילו את קהל הלקוחות הפוטנציאלים, לצד הגדלת היכולות של הלקוחות שלכם, ליהנות מכם, גם כשהם לא מגיעים לבית העסק.

האתר יכול להיות הפרזנטור שלך בפגישות מכירה.  לא כל אתר צריך למכור, אבל בהחלט אפשר להשתמש בו ככלי טוב למצגת בפגישות מכירה.  במקום להצטייד בקטלוג מוצרים מודפס, שעלות עדכון והדפסה שלו היא גבוהה, והעדכון שלו נעשה במקרה הטוב אחת לשנה, באתר אפשר לעדכן קטלוג מוצרים באופן שוטף ויום-יומי.

אם המכירה שלך  מתבצעת בפגישה אחד על אחד.  האתר יכול לשמש ככלי הדגמה.  ניתן להדגים את המוצרים, להדגים את השירות הניתן בבית העסק וכדומה.  אם המכירה שלך אינה רק באמצעותך, אלא באמצעות סוכנים שמוכרים את המוצר שלך הלאה, האתר יכול לשמש אותם (את הסוכנים) כמצגת אונליין, בעת פגישות המכירה שלהם.  היתרון העצום הוא, שמכל פגישה אפשר ללמוד, ולאחר כל פגישה ניתן להוסיף ולשפר את התוכן של ה’מצגת’ באתר.

האתר בהחלט יכול לשמש את העסק שלך לקידום מכירות.  יחד עם זאת, הוא יכול להיות הרבה יותר מאשר מקדם מכירות, הוא יכול לסייע לך לנהל את העסק בחוכמה.

רוצה לדעת מה עוד אפשר לעשות בעסק שלך עם אתר אינטרנט עסקי? אפשר פשוט להעלות את השאלה כאן, בתגובה לפוסט, ואנסה לסייע בחשיבה משותפת, שלי ושל קוראי הבלוג.

2 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הישארו מעודכנים!